Novinky, Pagina 2

Listă articole

Cutii de depozitare și cutii pliabile sau Cum să-ți organizezi viața

Omul acumulează o mulțime de lucruri într-o viață. Unele au o utilizare practică, altele o valoare sentimentală, iar o mare parte dintre acestea aparțin de zona gri denumită: „Poate că voi avea cândva nevoie de asta”, sau „Le voi sorta mâine și voi arunca ce nu mai trebuie”. Indiferent dacă te decizi să faci o revizuire a lucrurilor din locuință, pivniță și garaj sau nu, cutiile de depozitare îți vor fi utile. Tot ce este necesar va fi frumos sortat și gata de utilizare imediată, iar tot ceea ce nu este necesar va rămâne arhivat acolo pentru totdeauna.
Femeie în living și rafturi
Cunoști toate gadgeturile care te vor ajuta să păstrezi ordinea?

Pentru apartamentele mici, cutiile de depozitare sunt o salvare

Mai ales în apartamentele mici, unde există un deficit de spațiu de depozitare, cutiile de depozitare pot salva de haosul complet. Avantajul este că, vei avea totul împachetat imediat în cazul în care prețurile imobilelor scad și îți vei putea cumpăra un apartament mai mare.

Cutiile de depozitare sunt fabricate într-un un număr mare de modele și materiale și poți păstra în ele practic orice obiect mai mic. În camera copiilor, acestea vor fi folosite pentru a îmblânzi jucăriile sălbatice, iar în birou vei salva contracte importante și documente sau cărți pe care le-ai citit pentru de aruncare accidentală. În baie, pot depozita toate cremele, unguentele, esențele, apa de toaletă și alte produse cosmetice, iar în bucătărie devin compartimente pentru condimente, făină, zahăr sau ceapă și cartofi.

Obține cutii de depozitare sub pat și în dulap

Puține dulapuri au suficiente compartimente și sertare. Cutia de depozitare joasă, în care poți depozita orice, de la lenjerie intimă până la încălțăminte nepurtată, umple cu ușurință spațiul liber din dulap. La unii pur și simplu nu le încape în dormitor un dulap iar alții, ca de exemplu studenții, nici nu au de gând să cumpere unul. Oricum ar fi, acestea pot fi înlocuite de cutiile cu sertare pentru haine ascunse sub pat.
Cutii de depozitare pentru dulap
Profită din plin de spațiul din dulap. Sub umerașe încap câteva cutii de depozitare suplimentare pentru haine și încălțăminte.

Cum să îți organizezi pivnița și să alungi spiritele rele din ea

Aproape fiecare dintre noi avem o amintire profundă despre cel puțin o experiență teribilă din copilărie, în care figurează o pivniță întunecată și umedă plină de vechituri și praf. A fost nevoie de mult curaj pentru a intra în ea, deoarece exista un pericol invizibil care se ascundea după grămezile de lucruri îngrămădite și cu mână tremurătoare am bâjbâit de-a lungul peretelui rece în efortul de a ajunge la întrerupătorul de lumină cât mai repede posibil.

Nu provoca astfel de traume și copiilor tăi. Scapă de dezordine și de umbre înfricoșătoare. Cumpărără rafturi cu polițe și în ele cutii de plastic. Un astfel de set va face pivnița mai ordonată, iar asta nu o va face să pară atât de înfricoșătoare. Avantajul cutiilor de plastic este întreținerea și manipularea ușoară și faptul că pot fi puse una în alta.
Cutii de depozitare cu capac
Cutiile mari de depozitare cu capac protejează obiectele neutilizate, precum și fructele și legumele de umezeală, murdărie și dăunători. Notează pe etichete ce conțin, astfel încât toată lumea să știe ce este înăuntru.

Cutiile de depozitare vor face loc și în garaj

Dacă există vreun loc care suferă cel mai mult de dezordine, atunci acesta este cu siguranță garajul. Desprecum să faci ordine în garaj, am vorbit deja într-un articol aici. Rolul principal îl joacă și aici rafturile și cutiile. Utilizează cutiile fără capac pentru unelte mici, pe care vrei să le ai la îndemână iar cutiile de depozitare cu compartimente și panou frontal transparent vor servi pentru a organiza chiar și cele mai mici șuruburi și piulițe.

Lădiță pliantă: un ajutor ingenios pentru mașină și grădină

Lădița pliabilă din plastic este o invenție la fel de revoluționară ca o valiză pe roți. Are o capacitate de încărcare surprinzător de mare și, în același timp, nu cântărește aproape nimic iar în stare pliată ocupă minimul de spațiu. Prin urmare, mulți oameni o cumpără nu numai pentru casă și în grădină, ci și în mașină pentru cumpărături.
ladă pliabilă pentru mașină
O ladă de plastic este un accesoriu obligatoriu pentru fiecare mașină. Datorită acesteia, obiectele din portbagaj nu vor se vor mișca liber la fiecare întorsătură bruscă.


Sursă foto: Depositphotos.com

4 motive pentru care copilul tău nu vrea să facă curățenie acasă

Să ridice mâna acela căruia îi place să facă curățenie acasă. Nimeni nu se așteptă să vadă o hoardă de mâini ridicate. Puțini adulți consideră curățenia unul dintre hobby-urile lor preferate, iar acest lucru este valabil cu atât mai mult pentru copii. Ca orice lucru în viață și a face curățenie, trebuie să înveți cu greu. Și cine ar trebui să-l învețe asta pe copil? Ei bine, noi, părinții.
Copiii spală vasele
Învață-l pe copil să ajute la curățenia casei. Avem câteva sugestii despre cum să o faci!

Ordinea și curățenia, garanția sănătății

Există nenumărate studii care arată că într-o casă curată, ordonată, oamenii se simt mai fericiți, mai relaxați, mai productivi și dorm mai bine. Vechiul proverb „Curăţenia este mama sănătăţii” se aplică nu numai la curățenia noastră corporală, ci și la cea a mediului în care trăim și ne mișcăm.

Dar educația în ce privește curățenia trebuie să înceapă devreme. Bunele obiceiuri dobândite la o vârstă, vor duce printre altele mai târziu și la o mai mare empatie și angajament social.

Dar explică toate aceste beneficii copilului tău de zece ani, la care încep să se dezvolte primele simptome ale pubertății. Este important să îți pui întrebarea de ce nu vrea de fapt să facă curățenie? Există mai multe răspunsuri.

1. Pentru că copiii urăsc responsabilitățile

Fiecare dintre noi își amintește de copilărie ca fiind acea vreme magică și inocentă când încă mai credeam în Moș Crăciun, visam că vom deveni astronaut sau șef de tren, balerină sau arheolog.

Cu toate acestea, mulți dintre noi nu mai știm să transpunem aceste amintiri în proprii noștri copii. În schimb, le insuflăm ideea că viața este muncă grea și bucuria trebuie meritată.

Le impunem participarea obligatorie la școală și îi obligăm la curețenie acasă după școală. Desigur, este nevoie să facă curățenie, dar un rol important îl are și cum le transmitem aceste informații.

Soluție: Curățenia nu trebuie să fie considerată o obligație, ci o activitate ca oricare alta

Oferă-i copilului posibilitatea să aleagă, să simtă că decide singur. Alegerea trebuie, desigur, să aibă anumite limite:

    - Fă o listă cu lucrurile, care trebuie făcute.

    - Stabilește un număr minim de sarcini, la care trebuie să se înscrie fiecare membru al familiei.

    - Stabiliți împreună un termen clar când lucrurile trebuie făcute.

    - Dar nu scrie un plan săptămânal, nu suntem în război.

Desigur, acest sistem presupune că copiii vor colabora. Nu recomandăm introducerea de pedepse pentru sarcinile neîndeplinite. Numai în caz că s-ar aplica tuturor, pentru ca să fie corect.

Pentru cei mai mici funcționează bine dacă faci din curățenie o joacă. Păpușile se duc la culcare în căsuță după joacă, iar soldații trebuie să se întoarcă la cazarmă. Aranjați animalele de pluș după mărime, mașinile după culoare. Este nevoie de răbdare și de nervi puternici, dar timpul investit va da roade în viitor.

Copiii mai mari fac curățenie mai bine cu muzică. Lasă-i să își facă un playlist de o oră pe Spotify cu melodiile lor preferate, care vor stabili cu precizie timpul acordat treburilor casnice.

2. Pentru că mai bine faci tu curățenie în locul lor

Dacă îi creezi copilului condiții de hotel ca la mama acasă, nu te aștepta să înceapă să te ajute singur. Astfel îți împletești un bici și crești un leneș neindependent din copilul tău, care amână lucrurile până în ultimul moment.

Mulți părinți încearcă să-și rupă blestemul prea târziu prin constrângere, comenzi și țipete, care sunt cele mai proaste metode pe care le poți alege.

De asemenea, este un fenomen larg răspândit ca copilul nici măcar să nu știe la ce se folosește un oarecare detergent sau să de-a drumul la mașina de spălat, așa că în cele din urmă îți ia mult mai mult timp și energie să faci totul.

Soluție: Fă din curățenie o aventură de familie

Curățenia poate fi o oportunitate de a petrece timpul împreună. Lucrați în echipă. Este la fel ca la școală. Cel mai mult învață omul atunci când găsește singur soluția corectă. Sarcina profesorului este să îi arate calea.

    - Arată-i copilului ce și cum se face și cum acest lucru poate fi făcut în mod sistematic.

    -  Profită de acest timp pentru a afla ceva despre viața copilului, despre ceea ce îl interesează. Pune întrebări mai inteligente decât numai           „Ce a fost astăzi la școală?”

    - Mulțumește-i pentru ajutor. Îi învățăm pe copii să mulțumească, dar rareori le spunem cuvinte de mulțumire noi înșine.
Copilul face curățenie
Obiceiurile pe care le adoptă copiii cât mai repede posibil îi vor ajuta la maturitate.

3. Pentru că nu au timp pentru asta

Școala și temele le iau mai mult decât un sfert din zi, iar majoritatea merg și la diferite cercuri sau se ocupă cu ceva hobby-uri. Să îi dai o parte din treburile casnice înseamnă a îi iei din timpul pentru joacă și pentru somn.

Soluția: Împarte-i sarcinile în părți mai mici

Managerii de vârf își împart ziua în secțiuni mai mici, clar definite. Datorită acestui fapt, nu numai că reușesc să facă față la mult mai multe sarcini, dar se și bucură mai mult de munca pe care o fac.

De câte ori pe săptămână îi repeți copilului tău acest ordin: „Fă-ți curățenie în cameră"? Cuvântul abstract curățenie, în spatele căruia se află grămezi irezistibile de rufe, îngrămădite peste tot, în afară de dulap, masa care se îndoaie sub hârtii și căni de ceai și parchetul plin de praf și pete, i-ar speria chiar și pe operatorii de podea profesioniști. Este important să vezi lumina la capătul tunelului.

    - Încearcă să alegi în schimb o sarcină specifică pentru fiecare zi. Poți începe de exemplu cu masa.

    - Dacă vrei să ajute și cu restul gospodăriei, dă-i o sarcină pe care o poate face în weekend într-o oră.

4. Pentru că nici tu nu știi să menții ordinea

Cum arată masa ta de birou? Și cum îți împături hainele în dulap? Suspini când trebuie să aspiri? Te încrunți în timp ce calci rufe? Înjuri când speli toaleta? Nu te aștepta ca copii tăi să trăiască în curățenie și să se bucure când trebuie să facă curățenie, dacă chiar tu eviți pe cât se poate această treabă.

Soluția: fii un exemplu

Educarea de sine este uneori mai grea decât creșterea copilului. Consideră că poți omorâ două muște dintr-o singură lovitură: te vei ajuta pe tine și pe copilul tău. Acest sfat se adresează în primul rând proaspeților părinți. Copiii mici vor învăța cel mai mult urmând pur și simplu modelele lor. Arată-i unde își au locul anumite lucruri, când faci curățenie dă-i în mână o mătură și o lopată, astfel încât să știe că este vorba de instrumente obișnuite.

Infobox: 3 greșeli pe care ar trebui să le eviți atunci când îl înveți pe copil să facă curățenie

  1. Nu îi oferi copilului tău o recompensă dacă faace curățenie, nu îl vei învăța astfel să facă curățenie, ci să facă comerț inteligent.

  2. Nu fi moale. Dacă copilul refuză să facă curățenie, nu trebuie să o faci în locul lui în cele din urmă. Singurul lucru pe care îl învață este că pasivitatea pe termen lung dă roade.

  3. Nu insista și nu îi da ordine - curățenia nu trebuie să fie o pedeapsă. Acest lucru va face doar ca copilul să fie dezgustat și nu te va asculta din contră.

Fiecare lucru își are locul său: baza este o cameră ordonată

Din punct de vedere psihologic, lucrurile ordonate evocă în noi pace și armonie, haosul dimpotrivă, trezește în om nervozitatea și distrage atenția. Indiferent de strategia pe care o alegi pentru a-ți conduce copiii către ordine, impulsul inițial este întotdeauna același. Baza este o casă bine organizată.

Echipamentele de uz casnic au o mare influență mare asupra cât de bine va fi menținută ordinea și cât de ușor se va face curățenie în casă. Este mai probabil ca copilul să-și păstreze singur camera într-o stare tolerabilă, când se va orienta ușor în ea. Ce înseamnă mai exact asta?

Jucăriile trebuie să fie la vedere și la îndemână - în acest scop servesc cel mai bine rafturile

Jucăriile și alte obiecte folosite de copil astăzi și zilnic, trebuie să fie într-un loc vizibil. Ascunde-le în dulap și ppoți fi sigur că, atunci când va căuta ursulețul de pluș le va scoate afară pe toate.

Cea mai bună și mai practică soluție sunt  rafturile pentru casă: iasă ieftin, totul este frumos aranjat pe ele și sunt ușor de curățat.

Ceea ce nu se folosește trebuie să dispară - pentru aceasta sunt potrivite cutiile de depozitare

Dimpotrivă, ascunde lucrurile cu care se joacă o dată la șase luni. O greșeală obișnuită pe care o fac mulți părinți este aceea de a face singuri din camera copiilor un depozit de lucruri nefolosite. În dulap atârnă hainele din care copilul a crescut de mult, sertarele sunt pline de caiete școlare din anii trecuți, ca să nu mai vorbim de cutii cu jucării vechi.

Fă-ți timp ca într-o zi să treci cu el hainele din garderoba lui. Lasă-l să decidă ce mai vrea să poarte și scapă de restul hainelor. La fel, hainele de sezon nu trebuie să stea în dulap tot timpul anului.

Menținerea unui inventar minimalist necesită o doză de lepădare de sine. Se întâmplă adesea să ne dăm seama de valoarea unor obiecte, atât materaile cât și emoționale, abia mai târziu. Dacă ți-e teamă că vei fi certat de copilul tău pentru că îi lipsește ceva din cameră de care are nevoie disperată chiar acum, cumpără  cutii de depozitare din plastic și ascunde toate lucrurile în ele. Acolo, toate lucrurile inutile pot sta bine până când te hotărăști să faci curățenie în cămară.


Sursa foto: Depositphotos.com

Curățenia nu este HOBBY-ul dumneavoastră? Alegeți-vă dintre 10 sfaturi legate de rezoluții privind curățenia.

Vă numărați printre cei care își fac rezoluții de anul nou, de care vă străduiți să vă țineți cu dinții? Să vă lăsați de fumat, să slăbiți sau să începeți să faceți sport  – acestea sunt planurile cele mai frecvente pe lista de rezoluții de anul nou. Încercați să fiți mai creativi, gândiți-vă la punctele slabe pe care le aveți, la ceea ce s-ar putea face pentru a le îndepărta. În cazul în care v-au părăsit ideile, alegeți dintre 10 sfaturi legate de rezoluții privind curățenia, cu ajutorul cărora vă veți pune casa la punct.
Ustensile ajutătoare pentru curățenie
Să se lase de fumat sau să slăbească își propune oricine. Fiți mai creativi!

1) Faceți-vă ordine în garaj sau în beci

Dacă folosiți garajul sau beciul ca depozit pentru lucruri inutile, a sosit momentul pentru o schimbare radicală. Începeți noul an cu o curățenie temeinică a subsolului sau a garajului și lichidați absolut toate lucrurile nefolositoare. Realizați un sistem pentru depozitarea articolelor sezoniere, a echipamentelor de grădinărit sau a sculelor.

Etichetați cutiile și depozitați-le  pe rafturile destinate pentru garaje și beciuri, care sunt produse în diferite dimensiuni. Așezați articolele cele mai puțin folosite pe rafturile superioare, cele mai frecvent utilizate, voluminoase și grele, vor fi așezate pe rafturile inferioare. Nu va mai trebui să vă rușinați din cauza dezordinii din garaj sau pivniță.

2) Borcanele de murături vechi de un secol sau alte „comori“ trebuie să fie lichidate din cămară

Cămara este un loc minunat pentru depozitarea alimentelor pe care nu le consumăm zilnic. Însă, din păcate, nici cele mai rezistente dintre alimentele de durabilitate lungă nu rezistă pentru întotdeauna! Pe parcursul curățeniei din cămară, poate veți găsi compoturi de arhivă, paste vechi de zece ani, nuci râncezite sau făină veche, măcinată încă de pe vremea regelui.  Aruncați fără milă toate alimentele depășite sau nemarcate și pe lângă rafturile pentru gospodărie achiziționați-vă cutii și lăzi din plastic, cu ajutorul cărora veți avea o imagine de ansamblu mult mai bună asupra conținutului cămării.

3) Frecați toate oalele și tigăile

Dacă oalele și tigăile dumneavoastră nu mai arată demult ca noi, aveți ocazia să începeți cu întreținerea lor. Grăsimea nu este chiar așa de simplu de îndepărtat, lasă urme neestetice pe vasele de bucătărie, chiar la spălarea zilnică. Achiziționați un produs de curățare special pentru cuptor și vase cu urme de arsuri, aplicați și lăsați câteva minute să acționeze. Ștergeți suprafața cu șervețele de hârtie și, dacă vasele sunt rezistente la zgârieturi, îndepărtați reziduul cu o perie de sârmă. Veți vedea, că în vasele de bucătărie curățite și curate, veți găti cu mai multă plăcere.

4) Și aparatele de uz casnic au nevoie de o întreținere regulată 

Când vă puneți pe curățarea ustensilelor de bucătărie, începeți cu întreținerea aparatelor de uz casnic. Nu numai că vor arăta mult mai bine, astfel se prelungește și durata lor de viață. Detartrați fierbătorul sau aparatul de cafea, înlocuiți săculețul plin din aspirator, dezghețați frigiderul sau curățați cuptorul.
Curățarea cuptorului
Curățenia completă a bucătăriei și a  aparatelor de uz casnic poate fi o bună rezoluție de anul nou.

5) Spălați husa saltelei

Presupunem că lenjeriile de pat și cearceafurile le spălați cu regularitate. Dar cu mâna pe inimă, când ați spălat ultima oară husa de pe saltea? Pentru că este ascunsă în lenjerie, nici nu ne amintim că este nevoie să fie spălată și husa saltelei. Dacă nu folosiți un material de protecție a saltelei, husa în mod treptat absoarbe transpirația, fiind plină de praf. Faceți un efort și curățați întreaga saltea. Cele mai multe tipuri de saltele se pot spăla în mașina de spălat la o temperatură de 60 °C. Husele, în majoritate, au fermoar, cu ajutorul căruia se pot scoate cu ușurință de pe saltea.

6) Concentrați-vă pe curățarea temeinică a covoarelor

După ani de utilizare, covoarele arată ca și uzate, fiind pline de praf și murdării, pe care aspiratorul obișnuit nu mai reușește să le curețe. Dacă aveți covoare din bucăți, scoateți-le afară și bateți-le temeinic cu bătătorul. Iarna este anotimpul perfect pentru curățirea covoarelor. Covoarele din bucăți le curățați de minune dacă le așezați pe zăpadă – particulele de praf se lipesc pe zăpadă și covorul va fi curat după ce îl bateți cu putere câteva secunde. În cazul covoarelor de pe suprafețe mari, este necesară o curățare chimică, prin care vă veți scăpa și de petele de vin sau alte băuturi.

7) Puneți-vă pe treabă și faceți ordine în documente

Dacă pe parcursul întregului an ați depozitat într-o singură cutie toate chitanțele, facturile și extrasele de cont, aveți din toate o varză.  Luați decizia ca, imediat la începutul anului, veți pune la punct și veți sorta toate documentele. Veți începe noul an cu masa curată și nu vă veți pierde în documente. Dacă aveți nevoie să depozitați o mare cantitate de documente, achiziționați-vă rafturi pentru arhivare și bibliorafturi. Veți avea o imagine de ansamblu perfectă a tuturor documentelor și nu veți petrece întreaga după-amiază căutând un anumit document. 

8) La înălțime! Curățați lămpile de pe tavan

La curățenia de rutină, de regulă curățăm doar obiectele din gospodărie, la care ajungem ușor. Cele mai greu accesibile sunt candelabrele și lămpile montate pe tavan, care treptat sunt umplute cu praf, adesea găsindu-și cuib în ele și muștele sau păianjenii. Cumpărați-vă scară de aluminiu sau trepte din aluminiu și curățați temeinic toate elementele de iluminat din gospodărie. Solicită un efort destul de mare, dar veți fi încântați de rezultat

9) Scăpați-vă de calcarul din baie

Dacă aveți acasă apă de duritate mare, cu siguranță veți vedea în baie urme albe de la picăturile de apă uscate. După câteva săptămâni, calcarul se va forma pe gresie, bateriile de robinete, paravanele de duș, chiar și în vasul de toaletă. Cu cât mai des veți îndepărta calcarul cu ajutorul produselor chimice sau a celor de uz casnic (sodă de bucătărie, oțet), cu atât mai puțină muncă veți avea cu menținerea curățeniei. Angajamentul dumneavoastră pentru anul 2021 poate fi, de pildă, eliminarea calcarului din baie în intervale de două săptămâni.

10) Culturalizați balconul sau terasa

Balcoanele și terasele reprezintă spații importante în cadrul apartamentelor și caselor. Cu toate acestea, adesea se neglijează curățenia acestora, mai ales pe perioada de iarnă, când nu sunt prea des frecventate.  Încă înainte de sosirea primăverii culturalizați balconul sau terasa dumneavoastră – curățați podeaua, renovați balustrada balconului, cumpărați un mobilier nou de exterior și pregătiți ghivece pentru plantele de balcon. Gândiți-vă la modul de utilizare eficientă a întregului spațiu al balconului sau terasei. Puteți să cumpărați, de pildă, un raft zincat îngust, care vă va folosi pentru amplasarea plantelor, decorațiilor, ustensilelor pentru grătar sau a vaselor.

Ar fi mai bine să uitați rezoluțiile ambițioase de anul nou, pe care oricum aproape nimeni nu le duce la îndeplinire. Stabiliți-vă obiective ușor de atins și apucați-vă de curățenia pe care o amânați de mult timp. Curățenia garajului, eliminarea calcarului sau curățarea temeinică a aparatelor de uz casnic, vă va dura doar câteva ore. Răsplata pentru dumneavoastră va fi un sentiment plăcut, creat de faptul că, în sfârșit, ați reușit să realizați rezoluțiile propuse.


Zdroj fotografií: Depositphotos.com

 

Vreți să vă faceți ordine acasă? Inspirați-vă de la Marie Kondo

Marie Kondo este supranumită guru japonez al curățeniei. Pe teme de curățenie a scris deja câteva cărți, are propriul program pe Netflix și organizează seminare foarte frecventate. Din existența dezordinii elementare umane și-a creat o afacere de succes,  pe care a denumit-o „metoda KonMari”. Cu toate că nu se pot aplica toate metodele din modul ei de gândire de tip oriental la modul nostru de viață de tip occidental, unele dintre acestea merită să fie încercate. Care? Vă vom arăta la sfârșitul acestui articol.
Gospodina spală podeaua
Vă învățăm metodele, cum să faceți curățenie acasă, astfel încât ordinea să se mențină timp îndelungat.

Cine este Marie Kondo? Istoria unui succes

În bestseller-ul ei, care a fost publicat sub titlul Marie Kondo: Curățenie miraculoasă  – ordine odată pentru întotdeauna, veți citi despre ea că a suferit de mania curățeniei, încă din copilărie. În timpul liber aranja îmbrăcămintea părinților, vecinilor le ajuta să împacheteze valizele. La școală, în loc de gimnastică, mergea să aranjeze cărțile în bibliotecă. Se zice că odată, din cauza dezordinii, a leșinat, tocmai atunci descoperind metoda sa miraculoasă.

Această povestire se poate încadra frumos în categoria tipică a apariției unui geniu, acesta fiind cineva puțin nebun, nu tocmai normal (imaginați-vă pe Einstein ciufulit și cu limba scoasă, la care ecuațiile și teoriile sosesc în vis).

În realitate este vorba despre o tânără subtilă, care este pur și simplu alergică la dezordine, care este capabilă să combine bunul simț cu simțul pentru afaceri. Metoda în sine este uimitor de simplă.

Mai întâi un pic de teorie plictisitoare

Marie Kondo este de fapt o teoreticiană a curățeniei. Haideți să aruncăm mai întâi împreună o privire la partea teoretică. Cine va dori doar să facă curățenie, poate să treacă direct la capitolul cu sfaturi practice.

Mai întâi este necesar să explicăm ce înseamnă, în fond, învățarea unui sistem efectiv de curățenie? Trucuri secrete despre cum să îndepărtați grăsimea de pe filtrul hotei, sau metoda cum să vă scăpați de urmele de la cănile fierbinți de pe o suprafață lăcuită? Nicidecum. Metoda KonMari nu se referă la curățenie, ci la cum să faceți ordine.
Gospodina lustruiește parchetul
Nu curățenie, ci ordine. Metoda KonMari nu va lustrui parchetul dumneavoastră, ci vă va aerisi apartamentul.

Pentru o persoană care trăiește în occident, se poate găsi aici o doză de filozofie orientală: „dacă îți faci ordine în casă – îți faci ordine în trecut – dacă îți faci ordine în minte – îți faci ordine în viață,“ și, chiar dacă metoda este denumită minimalistă, în esență nu este minimalism.

Ce înseamnă „să locuiești minimalist“?

Minimalismul pur presupune faptul, că veți aborda lucrurile în mod utilitarist – în ceea ce privește funcțiile acestora și a beneficiilor pentru viața voastră. Luați în mână o cană, pantofi vechi, o veioză, fotografia bunicii, și vă întrebați: „Îmi aduce vreun avantaj?“ Ce zboară la gunoi? Desigur pantofii vechi, uzați, însă dacă vrem să trăim cu adevărat minimalist, va fi aruncată și fotografia bunicii.

Un apartament minimalist este privat de orice decor, (celebrul arhitect funcționalist ceh Adolf Loos a declarat că ornamentul este o infracțiune) și este, de asemenea, privat de orice sentiment: minimalismul presupune o depersonalizare analitică

Dar cine ar dori să trăiască într-un astfel de mediu chirurgical? Nici măcar Marie Kondo. Ea își fundamentează metoda pe principii puțin mai digerabile. Și acestea necesită autocontrol și disciplină, dar, din fericire, nu într-o doză letală.

În concluzie, în ce constă metoda KonMari?

Metoda KonMari începe cu întrebarea, pe care fiecare dintre noi, în fața fiecărui subiect, va trebui să și-o pună. Întrebarea sună: „Îmi aduce bucurie?“ Nu? Afară cu el. Priviți lucrurile însă în context – cratițele probabil nu vă aduc bucurie, dar mâncărurile gătite în ele, deja vă bucură. Sensul acestui exercițiu este de a vă forma modul de gândire în scopul de a ști ce trebuie să aruncați și, din potrivă, ce doriți să păstrați.

Trebuie să acceptați ideea că este vorba despre o curățenie cu adevărat mare, temeinică, care poate dura chiar și o lună, care are ca scop o resetare absolută a valorilor. Veți învăța să nu creați dezordine – treptat veți arunca lucrurile nefolositoare și, cel mai important, să nu cumpărați lucruri inutile. Este vorba aici și de  detoxificarea consumului.

Marie Kondo recomandă, că cel mai bun început este, să adunați toate lucrurile într-o singură grămadă. Vă ajută să realizați câte lucruri inutile vă depozitați acasă.
Femeie sortând îmbrăcămintea
Grămezi de haine, o mulțime de produse cosmetice, grămezi de cărți, stive de farfurii și pahare, toate la început vă vor speria, sortarea însă va fi mult mai rapidă.

4 sfaturi practice despre curățenie inspirate de Marie Kondo

Când Marie Kondo intră în apartamentul în care se pregătește să facă curățenie, îngenunchează, se prezintă și informează încăperile despre faptul, că a sosit să facă ordine. Unii dintre adepții ei ezoterici folosesc în cadrul acestor rituale, de asemenea, așa-numitele angel tuners. Să lăsăm deoparte toate aspectele spirituale ale învățăturii ei și să ne concentrăm asupra vechiului pragmatism pur, care nouă, românilor, ne este mai aproape.

  1. Nu faceți curățenie în camere, ci în funcție de categorii: mai întâi îmbrăcămintea, apoi cărțile, hârtiile, documentele, urmând apoi ustensilele de bucătărie, alimentele, produsele cosmetice, lăsând la urmă lucrurile care au importanță din punct de vedere sentimental.

  2. Găsiți pentru fiecare lucru locul său clar, stabil, faceți ordine tematică – depozitați toate articolele dintr-o categorie împreună. Folosiți compartimente, cutii, boxuri de depozitare.

  3. Aranjați-vă spațiul după preferințe. Ceea ce folosiți cel mai frecvent amplasați în prim-plan la loc vizibil și accesibil, restul puneți mai în spate, sau cel mai bine aruncați-l.

  4. Învățați să împachetați hainele. Dacă puneți tricourile în dulap unele peste altele, este foarte probabil că veți folosi mereu doar primele trei de deasupra. Rulați-le și puneți-le pe toate unele lângă altele. În acest fel, fiecare va fi ușor accesibil și scoaterea unei bucăți nu va șifona celelalte lucruri.

Mutați pe raft biblioteca, toate hârtiile și documentele 

După Marie Kondo biblioteca ar trebui să conțină doar 30 de cărți. Pentru unii, acest număr este extrem de mic, în timp ce alții nu au avut niciodată atât de multe cărți acasă.  Desigur, depinde de dumneavoastră dacă veți respecta cu strictețe acest număr, vindeți sau cumpărați diferența de cărți, sau veți prefera să vă ascultați inima și să păstrați toate cărțile care vă sunt dragi.

Important este, să puneți cărțile la loc vizibil, unde vor fi sub ochi și la îndemână, deoarece se presupune că le veți citi cu adevărat și vă veți întoarce la ele.  Nu le puneți în vitrină cu geam sau într-un dulap închis, cel mai potrivit pentru cărți este   raftul practic cu etajere. Lângă cărți, depozitați toate dosarele cu documente și contracte.

Dulapul pentru haine va trebui să fie reconstruit la noi standarde – soluția este cutia de depozitare

Unul dintre principiile de bază ale metodei KonMari este condiția ca lucrurile să ocupe un spațiu minim. Nu se referă doar la sortarea acestora, dar și la stocarea corectă a celor rămase. Din acest motiv, Marie Kondo pune un accent deosebit pe împachetarea hainelor.

Cu toate tricourile, pantalonii, cămășile și rochiile rulate și aranjate în grămăjoare ordonate, veți constata că tot spațiul rezervat umerașelor în dulap, dintr-o dată, nu mai are sens, pe când în sertare și compartimente locul începe să se micșoreze rapid. Răspunsul la această problemă este cutia de plastic obișnuită, de dimensiuni potrivite, astfel încât în ea să nu se șifoneze nimic.

Cutiile de plastic pot fi aranjate unele peste altele și, pentru o imagine perfectă, puteți lipi pe le etichete, pentru a ști imediat unde se află fiecare lucru.
Raft în încăpere
Raftul cu etajere întruchipează modul funcțional, minimalist, de locuire. Important este, însă, modul în care depozitați lucrurile în raft.


Sursa foto: Depositphotos.com

Bugetul familiei sub control sau cum să țineți contabilitatea casnică

Existența bugetului familial este o modalitate bună de a minimaliza stresul. Poate să vă surprindă faptul că de la un salariu la altul trăiesc nu numai cetățenii cu un venit mic, dar și marea parte a unei societăți mai bogate. Motivul este incapacitatea de a-și economisi banii. Cifrele vorbesc de la sine.
Bărbatul calculează bugetul
Respectați câteva reguli simple și țineți-vă cheltuielile sub control

Economisiți pentru zile negre – de ce este absolut necesară o rezervă financiară?

Unul dintre problemele arzătoare ale societății noastre, care a fost adusă până la extrem de apariția coronavirusului, este situația de nepregătire a majorității cetățenilor în cazul pierderii neașteptate a veniturilor și, având în vedere durata acestei situații, lipsa de pregătire a statului pentru a-și ajuta cetățenii (nu vom detalia această temă).

Nu trebuie să fie tocmai o pandemie mondială, la faliment personal poate duce o cumulare de situații, cum ar fi boala, un accident, cu pierderea locului de muncă sau întreruperea afacerii, situație care în mod sigur în câteva luni vă aduce din categoria activă a societății în categoria celor nefericiți, la care, nu de mult, poate ați strâmbat din nas.

Un buget de familie vă ajută să nu ajungeți cu cifrele în minus. Important este să aveți un țel clar.

  • Doriți să vă pregătiți mai bine pentru cheltuieli neașteptate?
  • Doriți să vă scăpați de datorii?
  • Doriți să încetați să cheltuiți pe lucruri inutile și să începeți să economisiți pentru bătrânețe?
  • Aveți în plan să vă cumpărați o mașină nouă?

Fără o imagine de ansamblu a situației dumneavoastră financiare, riscați ca soldul contului să se micșoreze mai repede decât vă așteptați, începând să vă înecați în cheltuieli.  Să puneți baza unei contabilități nu este nimic complicat și se poate realiza în patru pași simpli.

1. Alegeți-vă instrumentul de contabilitate casnică

Primul pas este să decideți cum doriți să vă înregistrați contabilitatea casnică. În principiu, există trei opțiuni:

  1. Contabilitatea pe hârtie, adică un caiet clasic cu coloane „trebuie să dea, a dat“.

  2. Tabele de calcul Excel, care, cu puține cunoștințe de programare, vă vor calcula o mulțime de lucruri.

  3. Programe și aplicații mobile  de tipul  Wallet, Spender sau Spendee, care sunt disponibile în versiunea de bază gratuit.

2. Însumați venitul total

Întocmiți un cuprins în care să precizați cu adevărat toate veniturile nete ale fiecărui membru al familiei, cu precizie la leu (ideal ar fi să diferențiați veniturile lunare de cele ocazionale). Acestea includ concret:

    + Salariile și câștigurile de la brigadă (mai complicat este pentru antreprenorii fără salariu fix).

    + Indemnizații salariale (premii, bonuri de masă, indemnizații de transport).

    + Contribuții de la stat (pensii, maternitate, alocații pentru locuință).

    + Dobânzi din conturile de economii și veniturile din investiții.

    + Alocații și pensii alimentare.

    + Venituri din chirie.

    + Vânzarea de lucruri (îmbrăcăminte nefolosită, electronică).

3. Aflați cheltuielile totale

Acum vine partea cea mai puțin plăcută – articolele cu minus, care, din punct de vedere al numărului, de regulă sunt mult mai numeroase. Pentru claritate, împărțiți cheltuielile în mai multe categorii principale:

  • Cheltuielile de trai (alimente, medicamente, cosmetică, îmbrăcăminte)
  • Cheltuielile de locuit (chirie, energie, cheltuieli de întreținere)
  • Transportul (bilete, benzină, asigurare)
  • Taxe (rate, asigurări, asigurări suplimentare, economii, taxe bancare)
  • Studiu (școlarizare, taxe pentru cercuri, rechizite școlare)
  • Servicii (taxe pentru telefon, internet)
  • Distracții (hobby-uri, cercuri, concedii, excursii, diverse activități)
  • Alte cheltuieli (țigări, alcool, animale domestice)

Taxele pe care le plătiți doar o dată pe an, împărțiți-le pe luni. S-ar putea să vă surprindă, mai ale la capitolul distracții, cât vă mănâncă din bugetul lunar.

4. Comparați cele două cifre

Scăzând a doua cifră din prima, veți afla soldul bugetului familiei, concret, dacă veniturile acoperă cheltuielile. Dacă vă iese un buget echilibrat, felicitări, nu sunteți în cea mai rea situație și puteți să respirați ușurați.

Dacă vă rezultă un plus, ar trebui să includeți în coloana de cheltuieli crearea unei rezerve financiare. Experții recomandă de regulă 3–10 % din venitul net. Banii suplimentari rămași puteți folosi pentru realizarea unui alt obiectiv.
Calculator alături de o foaie de calcul
O contabilitate casnică simplă puteți ține și cu ajutorul unor tabele simple.

Ce este de făcut în situația în care bugetul familiei se transformă în cifre negative?

Dac rezultatul din calcul arată necruțător valori în minus, este timpul să vă reduceți cheltuielile (eventual, să vă reevaluați veniturile). Cum?

Împărțiți cheltuielile în obligatorii și opționale (sau necesare și inutile). Împărțirea este într-o anumită măsură intuitivă: omul trebuie să locuiască undeva, trebuie să mănânce, nu poate să înceteze să plătească ipoteca, iar împotriva accidentelor trebuie să fie asigurat. Și în cadrul cheltuielilor obligatorii este loc pentru optimizare.

  • Poate ar fi suficient un apartament mai modest în afara centrului?
  • Nu ar fi mai convenabil să călătoriți cu mijloacele de transport în comun în loc de autoturism?
  • Nu poate să fie amânată reconstrucția băii?

Cu toate acestea, nu trebuie să abordați încă aceste probleme. În primul rând, reduceți cheltuielile cu divertismentul și alte cheltuieli, deși, desigur, depinde de preferințele dumneavoastră. Unele persoane nu vor sau nu știu să renunțe la fumat sau la hobby-uri, fiind capabile să economisească bani în altă parte. 

În situația în care va trebui să strângeți cureaua, concentrați-vă la inutilități. Aici pot fi incluse cheltuieli de tipul:

  • Îmbrăcăminte la modă pe care o purtați o dată în viață
  • Obiecte de electronică personale și elemente de design interior
  • Prânzuri în restaurante, frecventarea cafenelelor și a barurilor
  • Concedii scumpe și excursii frecvente
  • Hobby-uri, activități sportive și alte activități distractive (abonamente la reviste, cinema, concerte, teatru)

Dacă nu doriți să renunțați la standardul de viață și confortul actual, nu vă va rămâne nimic altceva de făcut, decât să vă străduiți să îmbunătățiți  câștigurile, găsindu-vă un loc de muncă mai bine plătit.

Cel mai important este să aveți o imagine de ansamblu, pentru finanțe rezervați-vă acasă un spațiu special

Finanțele  personale trebuie monitorizate permanent și bilanțul  trebuie actualizat. Nu socotiți însă, cu disperare, fiecare ban. Contabilitatea casnică nu este ceva ce trebuie să vă consume timp în fiecare seară. Controlul cheltuielilor este cel mai bine să se facă în intervale de  1–4 luni, ca să vă asigurați  că sunteți mereu în cifre pozitive și că vă apropiați cu succes de obiectivele propuse.

  • Cu această ocazie, controlați toate contractele (în special contractele de asigurări, telefon și internet) și gândiți-vă dacă le utilizați cu adevărat. Dacă aveți acasă WiFi, internet nelimitat la telefon poate nu va fi necesar.
  • Același lucru este valabil și pentru facturile de energie. Poate că ar merita să treceți la un alt furnizor de energie electrică sau gaz.
  • Nu aruncați chitanțele, păstrați-le pe toate într-o cutie. Printre cheltuielile frecvente și inutile se numără și reclamațiile nefinalizate din cauza pierderii chitanței.

Ordinea în hârtii este baza. Sortați-le în dosare și fișiere cu denumirea în funcție de categorie, și rezervați-le un loc special.  Cu respectarea strictă a tuturor principiilor contabilității responsabile, acestea nu vor fi tocmai puține, iar o etajeră în scurt timp nu va fi suficientă. În acest caz vă recomandăm să le aranjați un raft cu etajere în încăperea de lucru sau în cămară, care va servi la arhivarea acestora. 


Sursa foto: Depositphotos.com

Cum va arăta un birou modern?

Coronavirus a schimbat obiceiurile de lucru pentru majoritatea dintre noi: se lucrează de acasă, iar contactul cu exteriorul are loc prin e-mailuri și apeluri video. Probabil că nimeni nu mai așteaptă revenirea la situația existentă înainte de pandemie. Biroul la domiciliu cu masa de lucru va rămâne permanent o parte a proprietății noastre particulare, și , din potrivă, masa de lucru pe care am avut-o la servici, încetează să ne mai aparțină. Cum să vă pregătiți la astfel de schimbări?
Masa de lucru
O masă de lucru ordonată este  una din premisele de bază pentru o muncă eficientă.

Home Office este un nou standard: Cum se va schimba munca de birou în anul 2021?

Unul dintre efectele pozitive ale pandemiei de coronavirus poate fi considerat  schimbarea rapidă a obiceiurilor noastre de lucru și, legată de aceasta, schimbarea mediului de muncă. Lucrul de acasă pe termen lung, chiar și la nivelul întregii companii, în mod evident poate funcționa. Aduce avantaje incontestabile, la care nimeni dintre noi nu ar vrea doar așa să renunțe, dar are și câteva dezavantaje.

Unele lucruri pur și simplu nu pot fi rezolvate la distanță – contactul fizic nu poate fi înlocuit – chiar și angajații încep să realizeze, că munca confortabilă de acasă nu este întotdeauna atât de confortabilă. Home office necesită o bună etică a muncii și o rezistență psihică. Să fi închis toată ziua într-o încăpere, dar în același timp să știi să cuplezi între casă și muncă, poate fi pentru unele persoane destul de dificil.

Marea majoritate a funcționarilor cu muncă de birou își doresc, prin urmare, combine munca de acasă cu cea de la birou (această combinație a creat termenul „munca hibridă“). Ce înseamnă acest lucru pentru locul de muncă de la sediul firmei și ce înseamnă pentru casa dumneavoastră?

Hot-desking a desk-hoteling – tendințe actuale ale meselor partajate

Răspunsurile preferate ale companiilor la munca hibridă sunt hot-desking a desk-hoteling. Sunt termeni pentru o masă partajată. Primul termen funcționează pe principiul „primul venit, primul servit “, al doilea ia în considerare rezervarea anterioară.

Tendința meselor partajate a apărut cu mult timp înainte de coronavirus – a apărut în scopul de a ajuta o cooperare mai eficientă între echipele din diferite departamente, ai căror membrii s-au întâlnit între ei în cadrul proiectelor comune. Odată cu apariția pandemiei, a căpătat un sens complet nou.

Atunci când angajații merg la firmă doar în anumite zile sau chiar pentru o scurtă perioadă de timp, nu se mai merită să aibă fiecare locul său de muncă. Costurile echipamentelor de birou vor scădea și eficiența va crește.

Este de datoria voastră însă, ca angajați, să respectați următoarea cerință: trebuie să vă curățați masa de lucru după muncă. Fără fotografii ale copiilor, ceșcuțe personale cu cuvintele „ultima femeie perfectă“ sau „aș prefera să merg la bere“, fără mascote de pluș. Totul trebuie să fie curățat de pe masă. Din acest motiv, este bine să aveți pregătită o cutie de depozitare cu capac pentru lucrurile personale, pe care o puteți ascunde în siguranță în raftul din vestiar.

Infobox: Vă este teamă că pe o masă comună veți găsi mai multe bacterii și viruși? Adevărul este contrariu. Mesele de lucru folosite de aceleași persoane, precum și scaunele de birou, sunt de regulă mai murdare decât toaletele.  Din ce motiv? Pentru că pe ele angajații lasă munca neterminată și toate lucrurile de uz personal precizate mai sus, iar femeilor de serviciu le este interzisă atingerea acestora. Mesele partajate sunt, după fiecare folosire, dezinfectate.   
Rama foto și cutie pentru obiecte personale
Studiile arată că „munca personalizată“ creează o bună dispoziție, ducând la creșterea efectivității. Nu renunțați, din acest motiv, la lucrurile personale. Pentru a le păstra, faceți rost de o cutie de depozitare.

Cum să nu vă pierdeți în home office? 8 sfaturi pentru o bună organizare a muncii de acasă

Începătorii în home office au aflat deja, cât de greu se menține etica muncii în condițiile de la domiciliu. Important este să nu vă obișnuiți să lucrați de pe canapea și să nu stați cu computerul pe masa de bucătărie după micul dejun.

Baza este un birou la domiciliu, adică un loc concret din casă, precis definit pentru muncă și limitat. Nu trebuie să fie tocmai o încăpere spațioasă, este suficient un colț al camerei sau loc la fereastră, unde veți așeza masa de lucru. Și ce altceva? Avem pentru dumneavoastră câteva sfaturi organizatorice, astfel încât să lucrați cu succes de acasă.

  1. Gândiți-vă la ceea ce se află în spatele dumneavoastră. Munca de acasă implică, printre altele, apeluri video frecvente. Prin urmare, nu uitați faptul că spațiul din spate, fundalul, este o carte de vizită.

  2. Alternați poziția de lucru între așezată și în picioare. Pe lângă scaunul de birou reglabil, faceți rost și de o masă de lucru reglabilă. Vă veți îmbunătăți circulația sângelui și poziția corpului, reducând riscul de obezitate și diabet.

  3. Puneți accent pe o iluminare de calitate, mai ales dacă nu aveți posibilitatea de lucru lângă fereastră sau lucrați seara. Pe lângă veioza de pe masă, ar fi ideal să montați deasupra mesei o lampă de tavan cu bec inteligent, care va schimba culoarea luminii în funcție de perioada din zi. În acest mod veți evita obosirea ochilor, în plus, nu vă veți strica regimul de somn.

  4. Nu vă lăsați influențat de mediul înconjurător – ascultați muzică. Pregătiți-vă un playlist suficient de lung, pentru a evita pierderea timpului cu comutarea între melodii. Cumpărați-vă căști închise mari, care nu vă vor apăsa urechile.

  5. Toate documentele necesare vor fi la îndemână. Facturile și contractele nu le puneți între cărți în bibliotecă, pentru a nu fi nevoie să vă deplasați după ele în camera de alături, unde vă vor distrage atenția o mie de alte lucruri. Dacă nu vor fi suficiente sertarele mesei, achiziționați un raft mic de birou .

  6. Instalați-vă un asistent digital (Siri, Cortanu, Alexu či Google), care vă va economisi timp cu căutarea și comutarea între pagini, amintindu-vă în timp util programările și evenimentele.

  7. Învățați să folosiți butonul „Nu deranjați“. Angajatorii au uneori tendința de a considera home office ca o muncă cu program de lucru flexibil, neezitând să trimită sarcini de muncă chiar și după-amiază târziu. Nu vă rușinați să spuneți că ați încheiat programul de lucru. Puteți să configurați un răspuns automat pe e-mail, în care să explicați cu tact acest fapt atât șefilor, colegilor, cât și clienților.

  8. Mențineți ordinea pe suprafața de lucru, atât pe cea fizică, cât și virtuală. Dezordinea mărește stresul și îngreunează concentrarea. Apucați-vă de curățenie după metoda Marie Kondo. Deși metoda este destinată curățeniei în gospodărie, cu puțină imaginație se poate aplica și pentru birou, ba chiar și pentru desktop și folderele din computer.

Masă de lucru și raft cu etajere în birou Să aveți întotdeauna documentele la îndemână. Organizați-vă spațiul în așa fel, încât să vă permită o cât mai mare eficiență în muncă.


Sursa foto: Depositphotos.com

6 + 2 trucuri de îmbunătățire pentru scara ta

Cum să faci dintr-un lucru deja practic un lucru și mai practic folosind o scară? Am pregătit o listă de sugestii DIY (do it yourself) pentru îmbunătățirea scării tale, datorită cărora munca va fi mai confortabilă, mai rapidă și, de asemenea, mai sigură. Unele sunt atât de simple încât vei spune „De ce nu m-am gândit la asta până acum la ele?”
Un bărbat cu șapcă galbenă sprijinit de o scară

Lată câteva sugestii pentru a face lucrul cu o scară mai sigur și mai confortabil. Încearcă-le!


1. ți este frică să nu aluneci pe scară? Lipește pe trepte benzi antiderapante
Un bărbat cu o cască galbenă cu o mașină de găurit cade de pe scară
Să îți lovești capul nu este niciodată o mare plăcere. Mai ales dacă reușești să cazi doar așa, pur și simplu.

Scările din aluminiu sunt ușoare, puternice și destul de sigure, dar să te urci pe ele când sunt umede fără încălțăminte de lucru adecvată, poate uneori semăna cu patinarea la deal. Unele modele sunt deja echipate din fabrică cu benzi antiderapante, dar, de obicei, vei găsi pe ele numai caneluri fine, care nu te vor proteja prea mult dacă calci neglijent.

Te poți ocupa singur de siguranța muncii. Tot ce trebuie să faci este să lipești treptele cu benzi din corindon și apoi te poți urca și desculț pe scară. Recomandăm să cauți un design impermeabil astfel încât banda să nu se dezlipească în scurt timp.

2. Vrei să te sprijini comod pe scară? Trage pe trepte baghete de spumă
Baghete de spumă galbene, verzi și albastre pe marginea piscinei
Gambele tale îți vor mulțumi!

Curățarea jgheaburilor, vopsirea fațadelor, tăierea pomilor – la toate aceste lucrări trebuie să ne întindem încontinuu și să lucrăm într-o poziție aplecată de pe scară. După mult timp de stat în picioare, încep să ne apese treptele scării pe genunchi și gambe.

Nu este nimic mai ușor decât să înfășurăm treptele în ceva. Mai bine decât niște cârpe vechi pot servi în acest sens baghetele de spumă pentru înot, disponibile în mod obișnuit în magazine specializate și destul de ieftine. Este important să fie goale în interior - le tai longitudinal și le aplici pe acele trepte pe care tocmai te sprijini. 

SUGESTIE: Cum să tai scânduri lungi pe un fierăstrău de masă fără a fi nevoie de ajutorul altor mâini? Folosește ca ajutoro scară din aluminiu unilaterală. Prinde cu două cleme scândura de lemn de latura fără trepte a scării la înălțimea necesară și gata. 

3. Îți cad mereu de sus șuruburile și cuiele cňnd ești pe scară? Lipește un magnet pe scară
Un magnet mare cu o mulțime de șuruburi și piulițe
Dar nu exagera cu puterea lui. Este posibil ca șuruburile tale să nu îi reziste și nu le vei mai putea recupera niciodată.

Să vânezi după șuruburi și cuie prin buzunare în timp ce lucrezi pe o scară poate fi destul de enervant, iar să le ții în gură atunci când faci o gaură este de-a dreptul periculos. Un magnet plat mai mare, pe care îl lipești pur și simplu pe scară, va servi drept un mare ajutor.

Dacă vrei ca scara ta de lucru profesională să arate și în continuare profesional, alege mai bine un suport magnetic neodim cu filet. Apoi, fă o gaură în scară și înșurubează de ea ferm magnetul.

Vei găsi și de cumpărat o mulțime de magnete universale pentru scară, care se atașează direct pe treapta, care va servi și ca suport pentru scule.

4. Alege geanta de scule în funcție de faptul dacă poate fi atașată la treptele scării
Un bărbat mai în vârstă stă pe pământ sub scară și se ține de genunchi
... pentru că, cine ar vrea să umble sus jos să caute în cutia de instrumente tot timpul?!

Te-ai gândit să îți cumperi o nouă geantă pentru uneltele de lucru? Gândește-te în timp ce alegi și la scara ta. Nu ar fi mai bine să cumperi o centură pentru scule în loc de o geantă mare? Aceasta poate fi aruncată peste treapta scării. Îți vei ușura spatele și vei avea întotdeauna la îndemână toate șurubelnițele, cleștele, cheile și ciocanele. Dacă petrecei mai mult timp pe scară decât pe pământ, s-ar putea să merite să investești într-o geantă specială de lucru.

SUGESTIE: Cu cât o persoană este mai în vârstă, cu atât este mai greu să tragă scara prin toată grădina ici și colo. O scară lungă este mai ușor de transportat pe roți. Pune sub ea o cârpă sau, și mai bine, o bucată de cauciuc sau covor, pentru ca să nu se zgârie de roți, și fixeaz-o de mânere cu benzi de fixare, astfel încât să nu se desprindă atunci când te întorci cu scara prin grădină. 

5. O platformă de depozitare sau un suport pentru dispozitive pot fi realizate și de unul singur
Siluete de bărbați în căști galbene care lucrează pe scară
Cel mai important este să fie practic și confortabil, doar știm asta.

Alergarea în sus și în jos, aici pentru mașina de găurit, aici pentru o mașină de șlefuit, apoi pentru o șurubelniță, este o pierdere de timp imensă. Un meșter adevărat se descurcă și în astfel de situații. Tot ce vei avea nevoie sunt câteva profile de lemn, din care îți faci un suport de depozitare adaptat scării și nevoilor tale: pentru scara de zugrav poți face un cadru pentru o tavă de vopsea și unelte de zugrăvit cu un raft pentru perii, dacă lucrezi pe acoperiș, atunci vei folosi suportul pentru acel tip de scule de care ai nevoie în munca ta.

Desigur, această soluție funcționează numai pentru scările cu două părți și  scările de lucru pe care se poate monta o astfel de platformă.

6. Și un simplu cârlig poate face munca mult mai ușoară
Bărbatul a pescuit o scară cu o undiță
Un cârlig obișnuit poate fi o captură bună pentru colecția ta de gadgeturi!

Unul dintre accesoriile absolut banale pentru scări este cârligul clasic, pe care îl poți obține în fiecare magazin cu articole de bricolaj și hobby market (Nu cumpăra cârlige pentru uz casnic, cine știe care este capacitatea lor de încărcare). Acest lucru mic este de neprețuit în lucrările din livadă: atârni un fierăstrău sau un coș cu fructe pe cârlig. Electricienii vor aprecia cârligul pentru agățarea cablurilor.

În locul unui cârlig mai poți înșuruba în partea de sus a scării un șurub suficient de lung pe care îl fixezi pe ambele părți cu piulițe. Multe scări din aluminiu au deja o suprafață perforată în acest scop, astfel încât vei avea treaba și mai ușoară.

Indiferent de tipul de scară din oferta noastră pe care îl alegi, îți dorim succes în fiecare treabă nu numai cu scara


Sursa foto: Depositphotos.com, Unsplash.com

 

10 sugestii ieftine despre cum să dai culoarea interiorului

Simți că casa ta are nevoie de schimbare? Uneori este suficient să adăugi un accent de culoare care să îi dea o notă nouă. Avem 10 sugestii despre cum să îți amenajezi interiorul fără a te costa mulți bani.
Camera de zi în culori deschise cu canapea și o plantă
Încearcă culori, pături sau plante verzi. Toate acestea vor da o atmosferă mai plăcută camerei.

1. Începe cu zugrăveala

Cel mai bun mod de a revigora spațiul interior este cu siguranță o culoare nouă. Culoarea albă este plictisitoare iar culoarea de caise este deja de domeniul trecutului. Anul acesta este la modă un roșu intens, galben canar și bleumarin. Încearcă să le combi cu gri deschis. Alege un perete, ideal vizavi de fereastră, pe care îl zugrăvești cu o vopsea în culoare mai intensivă. Lumina zilei reflectată conferă întregii încăperi o notă plăcută.

Sugestie: Evidențiază cu aceeași culoare și cadrele ușilor. Intrarea în cameră va primi o notă cu totul nouă. 

2. Schimbă perdelele

Lucrul cel mai simplu pe care îl poți face pentru locuința ta, este schimbarea perdelelor. Alege altele care vor contrasta cu spațiul. Nu evita culorile strălucitoare. Poate că va trebui să speli mai des perdelele care au o culoare mai deschisă, dar acestea vor aduce emoțional mai multă lumină în cameră.

3. Lasă natura să intre în casă

Cumpără un ficus, o monstera, un lămâi sau poate un palmier și oferă-i spațiu să crească. O floare mare în colțul camerei mărește optic spațiul. Nici nu trebuie să înflorească, verdele în sine merge bine cu mobilierul și parchetele din lemn.

4. Pune pe pereți fotografii în rame colorate

Ai o cutie de pantofi plină cu fotografii vechi de familie ascunse undeva în dulap? Alege-le pe cele mai bune, cumpără rame colorate și atârnă-le pe perete. Nu te gândi prea mult la organizarea lor. Chiar și în galeriile de artă astăzi este la modă dezorganizarea.

SUGESTIE: Iluminarea inteligentă cu LED-uri, care poate schimba temperatura luminii, va face multă muncă în locul tău. 

5. Tapițeria distinctivă transformă fotoliile tale în unele originale

Dă o nouă viață vechilor tale scaune din lemn. Du-le la un tapițer să le pună o tapițerie nouă. La prețul unor scaune de calitate proastă, obții astfel scaune originale care au o poveste. Un fotoliu excentric completează perfect canapeaua. Vei vedea cum toată lumea se va bate cine să stea în el.
Living cu canapea, covoare decorative și multe tablouri
Lasă să intre puțină natură în cameră, nu te teme de tapițeria  colorată și nu uita de fotografii.

6. Covoarele de toate tipurile experimentează un comeback acum

În timp ce covoarele clasice au dispărut practic din interioarele moderne, covoarele traversă și covoarele persane se întorc cu mare glorie și trebuie adăugat că nu numai pe parchet sau gresie. Un covor de design este un element dominant unic cu care poți înfrumuseța și un perete din sufragerie. În plus, amortizează perfect zgomotul. Atârnă-l vizavi de sistemul Hi-Fi - astfel poți îmbunătăți transmisia audio și poate vei satisface și vecinii.

7. Tapetele foto sunt din nou la modă

O altă tendință pe jumătate uitată a anilor 80 sunt tapetele foto. Dacă în spatele ferestrei nu se află decât imaginea sumbră a unui oraș, lipește pe perete o tapetă foto cu o junglă exotică sau munți. Și dacă ești un fotograf iscusit, poți proiecta singur tapetul. Există nenumărate ateliere care pot personaliza tapete foto și nici nu este prea costisitor acest lucru.

SUGESTIE: Tot așa este posibil să personalizezi propriile perdele originale. 

8. Scoate fețele de masă și păturile de la bunica din dulap

Nu este nimic mai simplu decât să acoperi o masă de bucătărie veche, urâtă, cu o față de masă frumoasă. Dulapul bunicii este o sursă ideală de fețe de masă de calitate. Odată ce îl deschizi, scoate și câteva dantele croșetate.

Însă nu exagera cu dantele, astfel încât camera ta să nu se transforme într-un azil de bătrâni. Cu toate acestea, dacă găsești un loc potrivit pentru o dantelă croșetată, aceasta poate face minuni. De exemplu, va arăta grozav pe un mobilier minimalist. Și la fel ca și covorul, o dantelă pusă într-un cadru frumos arată bine pe perete.

SUGESTIE: Vopsește mobilierul vechi - poți transforma cu ușurință o comodă veche într-o piesă de design DIY. 
Un bărbat cu o femeie pregătește o masă și un tânăr cuplu gătește pe fundal
O astfel de față de masă poate face minuni cu întregul spațiu interior!

9. Împarte spațiul cu paravane

O bucătărie comună cu sufrageria sau diningul este acum un standard. Camerele unite pot lumina și mări optic chiar și cel mai mic apartament, dar nu îi conferă intimitate, ceea ce poți simți, mai ales dacă lucrezi de acasă. Să lucrezi de acasă și să te concentrezi la muncă necesită multă disciplină.

Ai transformat un colț din sufragerie în birou? Separă-l de canapea și ecranul televizorului cu un paravan. Este o modalitate bună ca să te desparți vizibil de restul încăperii. Te va ajuta să te concentrezi și celorlalți membri ai familiei le va semnala că nu trebuie să te deranjeze.

10. Chiar și garajul sau pivnița merită puțină culoare

Poți da culoare și altor părți ale casei. Subsolul și garajul nu trebuie să fie locuri sumbre fără pic de viață. De exemplu, puțină viață le va aduce un raft  roșu sau albastru. Desigur, este important ca mai întâi de toate să faci  curățenie și ordine generală aici.

SUGESTIE:  Rafturi lăcuite poți folosi și în camere. La fel ca și paravanele, acestea sunt folosite pentru a împărți spațiul. 


Sursă foto: Depositphotos.com

 

Pregătește grădina pentru sosirea primăverii

Grădina doarme încă, dar grădinarul nu ar trebui să doarmă în nici un caz. Luna februarie este cel mai bun moment pentru pregătirea gazonului, a pomilor, arbuștilor și paturilor de flori pentru primăvară. Ce poți face pentru acestea?
Scarificator pe gazon
După iarnă, îndepărtează frunzele căzute și mușchii de pe gazon. Apoi aerează-l cu un scarificator.

Cum să ai grijă de gazon în februarie?

Odată cu sfârșitul înghețurilor, este timpul să ai grijă de gazon. Dar mai dă-i câteva zile, înainte să devină verde. Dacă gazonul mai este înghețat îl poți distrige ușor și acolo unde calci, în loc de iarbă pot apărea locuri goale. Cum să te îngrijești potrivit de gazon?

  1. Mai întâi, trebuie pieptănat cu grebla, trebuie îndepărtate frunzele și crenguțele uscate, precum și mușchii.

  2. Apoi scurtează-l, cu maximum o treime, cu mașina de tuns gazonul.

  3. Dacă mușchii încep să reapară, pulverizează-i cu o soluția împotriva mușchilor și lasă-l să se odihnească timp de două săptămâni.

  4. După acest timp, aerează-l cu un scarificator și presărează-l cu nisip de siliciu.

  5. În cele din urmă, iarba trebuie fertilizată înainte de a începe să crească.

Dacă tocmai ai de gând să îți faci un gazon, timpul potrivit este chiar acum. De îndată ce zăpada dispare din sol, sapă-l, îndepărtează pietrele și împrăștie deasupra rășină. Apoi, la sfârșitul lunii martie poți semăna iarba.

Pregătește solul și alege tipul de iarbă pe care vrei să îl semeni

Pregătește și paturile de flori pentru plantare. Acum ai ultima șansă să le sapi astfel încât înghețurile de dimineață să reușească să distrugă încă semințele de buruieni. Când înghețurile slăbesc, sparge bulgării de pământ lipiți și scoate rădăcinile și resturile de plante. Alege un îngrășământ în funcție de ceea ce vrei să crească în pat.

Deși plantarea trebuie să aștepte până în martie și aprilie, ar trebui să îți pregătești deja răsadurile. Acest lucru se aplică în special la roșii, ardei sau salată pe care le poți cultiva în ghivece acasă pe fereastră.

Taie vârfurile copacilor

Și pomii fructiferi au nevoie de o tunsoare în formă potrivită pentru vară pentru a întineri și a da roade bune pe termen lung. Pomii care au fructe cu sâmburi (prune, caise, piersici și nuci) însă nu trebuie tunși. E prea devreme pentru ei. În timpul de repaus, ar pierde inutil seva valoroasă. Acest lucru nu este valabil în ce privește fructele fără sâmburi (mere și pere) și fructele de pădure mici (coacăze, agrișe, afine, zmeură și viță de vie) care încep să încolțească mai devreme.

Tăierea pomilor este o adevărată știință, așa că zicala „măsoară de două ori și taie o singură dată” se potrivește aici și mai bine. Nu lucra niciodată pe vreme cu vânt sau dacă există încă un risc de îngheț. De asemenea, fii atent la modul în care sprijini scara de trunchi. Dacă deteriorezi scoarța, lemnul poate fi atacat de ciuperci și mucegai. De aceea este mai bine să folosești pentru tăiere  o scară pliabilă.
Tăierea pomilor într-o livadă
Pentru tăierea pomilor, este mai potrivită o scară pliabilă decât o scară clasică.

De asemenea, se recomandă ca înainte de începutul primăverii să tratăm trunchiurile și ramurile pomilor fructiferi împotriva dăunătorilor și bolilor. O serie de larve își face din pomii fructiferi locul de adăpost iarna. Trebuie să scăpăm de ele prin pulverizare înainte ca primele frunze să înceapă să răsară.

Soarele puternic de primăvară nu face prea bine pomilor. Încălzește și agită seva din pomi, care se solidifică din nou noaptea, ceea ce face ca trunchiul să se crape. De aceea se recomandă vopsirea trunchiului cu var, ceea ce protejează pomul de supraîncălzire. O metodă și mai eficientă este să umbrim trunchiul cu o scândură.

Infobox: Este posibil ca iarna să nu fi spus încă ultimul ei cuvânt. Nu lăsa ca ramurile să se crape sub povara zăpezii grele și umede. Îndepărtează zăpada de pe ele, dar nu o îndepărta de sub pomi, aceasta protejează rădăcinile de îngheț. 

Fă o revizie a instrumentelor de grădină

Înainte de prima ieșire în grădină este necesar să verificăm mașina de tuns, să completăm combustibil, să verificăm bujiile și mai ales să ascuțim lamele. Curăță lopețile, greblele, sapele și cazmalele de pământ uscat și rugină. Dacă instrumentul ruginește prea mult, este timpul să te gândești la opțiuni de depozitare mai bune. Acestea pot fi bine protejate de umezeala de la sol dacă sunt atârnate pe perete și pe  rafturi cu polițe.


Sursă foto: Depositphotos.com

 

Cum se rezolvi spațiul de depozitare în baie?

De regulă, baia nu este una dintre acele încăperi în care ți-ai putea permite o soluție de interior megalomană. Pe cei câțiva metri pătrați, este nevoie să montezi pe lângă mașina de spălat, chiuvetă și duș și unul sau două dulapuri de toaletă, a căror dimensiune crește odată cu numărul membrilor gospodăriei. În plus, mobilierul pentru baie trebuie să reziste la umiditate extremă. Deci, cum poți să aranjezi cel mai bine o baie?
Baie în culori deschise, cu o cadă așezată în spațiu
Lată câteva sugestii cum să o faci!

La ce te aștepți de la baia ta?

Dacă intenționezi doar acum să îți construiești o baie, ai avantajul că o poți planifica în avans, să proiectezi prizele electrice și racordurile la apă exact conform ideilor tale. Dacă stai în fața unui proiect deja realizat, nu îți mai rămân multe opțiuni. Prin urmare, este necesar să iei în considerare cu atenție cum vrei să-ți folosești baia. Petreci mult timp în ea sau îți faci repede treaba dimineața și seara?

  • Păstrezi toate prosoapele și halatele de baie în dulap sau vrei să le ai la îndemână în baie? Dacă da, va trebui să le faci un loc adecvat unde să le pui.

  • Îți place să stai mult în cadă și vrei spațiu pentru lumânări aromate și muzică? Atunci, va trebui să așezi un raft undeva aproape de priză.

  • Îți faci machiajul în fața oglinzii din baie sau folosești pentru asta o masă de toaletă în dormitor? De cât spațiu în baie ai nevoie pentru produsele cosmetice?

SUGESTIE: Află din timp din ce material sunt făcuți pereții, ca să știi ce fel de sistem de prindere vei avea nevoie pentru dulapurile și rafturile suspendate. 

Alegerea materialului potrivit este crucială

Mobilierul de baie ar trebui să supraviețuiască umidității ridicate și să fie ușor de șters. De asemenea, ar fi ideal dacă rafturile ar fi ușor de îndepărtat și curățat. Ce materiale sunt cele mai practice în acest sens?

  • LDT sau PAL laminat sunt materiale ieftine și destul de rezistente la umiditatea aerului, cu condiția ca și marginile să fie lipite cu laminat. Din păcate, acest lucru nu este obișnuit la cele mai ieftine dulapuri. Pe aici intră apa în lemn, ceea ce va distruge încet, dar sigur scândura. Prin urmare, alege câteva materiale mai durabile sub chiuvetă.

  • Placa MDF lăcuită din fibră de lemn este materialul cel mai des folosit pentru ușile dulapului. Arată mai mult ca lemnul adevărat și oferă, de asemenea, o gamă mai largă de opțiuni de modificare. Vei întâlni adesea modele cu decoruri sculptate. Același lucru este valabil și pentru laminat. Cu cât mobilierul de baie este mai ieftin, cu atât este mai proastă manopera și, prin urmare, rezistența.

  • Lemnul masiv este potrivit cu condiția să fie un tip exotic impermeabil. Cel mai adesea ne putem întâlni cu mobilier de lux din lemn de tec. Desigur, va trebui să plătim suplimentar pentru asta.

  • Sticla este adesea folosită pentru rafturi și panouri de ușă. Cu toate acestea, nu se poate spune că acesta este chiar un material adecvat. Poate rezista la apă, dar este în pericol de spargere și se poate vedea orice pată pe ea.

  • Metalul cromat, din care sunt fabricate în mod obișnuit toate rafturile și coșurile de baie, surprinzător nu este o alegere de durată, deoarece umezeala pătrunde în interior în ciuda placării cromate. Dacă vrei să folosești elemente metalice în baie, ar trebui să mizezi mai bine pe oțel inoxidabil.

  • Plasticul este probabil cea mai practică soluție. Nu corodează, nu își pierde culoarea și este ușor. Dar rareori dai peste mobilier de baie din plastic care să arate cel puțin cât de cât frumos.

SUGESTIE: Mobilierul pentru baie ar trebui, dacă este posibil să stea pe picioare sau să fie agățat de perete astfel încât să poți șterge podeaua cu ușurință sub el. 
Baie cu mobilier din lemn și planteMobilierul din lemn dă o senzație de confort întregii băi. Mobilierul de calitate și rezistent la apă este într-adevăr mai scump, dar rezultatul merită.

Cu cât mai multe piese de mobilier, cu atât mai multe măsurători

Înainte să cumperi dulapurile și rafturile, măsoară bine baia. Deși nu există multe opțiuni într-o baie mică, acest lucru nu înseamnă că va trebui să îți faci mobilierul de baie la comandă.

Ajunge să le stivuiești una peste alta, până sus la tavan. Un dulap îngust sau un raft de baie este potrivit pentru aceasta. O soluție excelentă DIY este, de asemenea să cobori tavanul deasupra ușii, ceea ce va crea o nișă pentru produsele de curățat, de exemplu.

SUGESTIE: Ce-ai zice să muți mașina de spălat sub blatul de bucătărie? Dacă nu ocupă spațiul pentru oale, cu siguranță merită luat în considerare și această opțiune. Mașina de spălat încorporată în bucătărie este o soluție foarte populară folosită în apartamentele mici. 

Raft de baie îngust pentru cei care îndrăznesc să folosească un stil nou

Nu îți fie teamă să folosești și altceva decât mobilierul clasic pentru inspirație. Un raft îngust pentru baie din oțel inoxidabil cu polițe din MDF îndeplinește toți parametrii importanți:

+      Este realizat din materiale impermeabile.

+      Polițele pot fi îndepărtate și curățate.

+      Stau pe picioare, astfel încât poate fi ștearsă podeaua sub ele.

+      Folosește spațiul în mod eficient în înălțime.

+      Nu trebuie să rezolvi sistemul de deschidere cu uși.

SUGESTIE: Așează ghivece cu plante care iubesc umezeala pe raftul din baie. Pe capătul raftului poți prinde și cârlige pentru prosoape. 


Sursa foto: Depositphotos.com, RafturiRomanesti.ro

Controlul listărilor

34 articole în total
Sus